Design hét beszámoló

Blog

A Design hét a formatervezés témája köré épülő legnagyobb hazai rendezvény, mely minden évben mintegy 150 programmal várja az érdeklődőket a fővárosban és több vidéki városban.

A Design hét keretei között -  a Magyar Formatervezési Tanács szervezésében megtartott - idén 40 éves jubileumát ünneplő Magyar Formatervezési Díj mára a magyar találékonyság és innováció rangos jelképévé vált a design terén, a magyar tehetség és kreativitás hírnevét erősíti nemcsak itthon, hanem Európában és az egész világon is. 

Az elmúlt négy évtized tapasztalatai azt mutatják, hogy a magyar designban hagyományosan erős a járműtervezés és az orvostechnikai berendezések fejlesztése, ugyanakkor egyre meghatározóbb a smart megoldások alkalmazása és a szolgáltatásalapú termékfejlesztés. A design gazdasági integrációja elengedhetetlen a hazai kkv-k hosszú távú fejlődési stratégiája, versenyképessége és jövőbeli sikeressége szempontjából.

A GIA Form Kft. ügyvezető igazgatója,  Gaszt Attila a korábbi évekhez hasonlóan idén is zsűriként vett részt a rendezvényen.

Fotó: Mohai Balázs

A korábbi évek díjazottjai között két olyan termék is szerepelt, melyek gyártása részben, vagy egészben  a GIA Form-nál valósult meg, a Cocodice készségfejlesztő játékcsalád, illetve a DSI Inhalo.

Gaszt Attila egy kerekasztal beszélgetésen való részvételre is felkérést kapott, melynek keretében - Bősze Ádám moderálásával; Dr. Háry András, az Autóipari Próbapálya Zala Kft. ügyvezető igazgatója; Húnfalvi András, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem formatervezője, és oktatója; és Pomázi Gyula a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala és a Magyar Formatervezési Tanács elnöke részvételével - az autóipar, és a hozzá kapcsolódó gépgyártás jelenéről, jövőjéről, és hatásairól a gazdaságra beszélgettek.

Fotó: Mohai Balázs

Magyarország gazdaságában kiemelt szerepet játszik az autóipar illetve a hozzá kapcsolódó gépgyártás, mely területeken egyre nagyobb hangsúlyt kap a folyamatos innováció, a kutatás-fejlesztés, valamint az ipar 4.0 stratégiához való kapcsolódás. Az országban már jelenleg is jelenlévő nemzetközi autó- és autókiegészítő márkák gyárai és telephelyei egyre több hazai szakembernek, ezen belül is növekvő számú mérnöknek és designernek adnak munkát, és a jövőben várhatóan még több ilyen jellegű munkahelyet fognak teremtetni. Az új beruházások számának növekedésével a jelenleg a magyar GDP 10%-át, valamint az export mintegy negyedét biztosító magyar autóipar ágazat nemzetközi szerepe is növekedni tud, még nagyobb teret engedve a folyamatos innovációnak és a hazai designipar ezirányú erősödésének.

 

“Nagyon örülök, hogy újra részt vehettem egy ilyen színvonalas, és fontos témákat boncolgató rendezvényen, és egy olyan üzeneteket hangsúlyozó történet mellé állhattunk, ami a GIA Form számára is kiemelten fontos.”

 

Gaszt Attila

ügyvezető igazgató