A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk.

Részletek Rendben!
Gyártás

12 lépésben a termékfejlesztéstől a gyártásig

Blog

Gondolt már arra, hogy létrehoz egy új terméket, de a folyamat összetettsége, ismeretlensége elriasztotta attól, hogy belevágjon a termékfejlesztésbe? Összegyűjtöttük 12 pontban, hogy milyen lépéseken keresztül juthatunk el az ötlettől a gyártásig.

 

1. lépés: KONCEPCIÓ

 

A kiinduló pont a termék meghatározása, ami alapjaiban felvázolja a termékelképzelést. A kérdés, amit meg kell tudni válaszolni: Mi ez a termék és hogyan fogják használni? A célpiacot is szükséges meghatároznunk, tudni kell a választ arra, hogy kinek fogjuk eladni.  Talán, ami még ennél is fontosabb, megvizsgáljuk, hogy a megfelelő anyagi források rendelkezésre állnak-e egy termékfejlesztéshez, gyártáshoz, piacra lépéshez.

 

2. lépés: KUTATÁS

 

Rendkívül fontos része a terméktervezésnek a piackutatás, az igények felmérése. Fel kell fedezni, hogy mi az, ami már létezik a piacon, van-e hasonló termék és, ha igen, akkor meg kell határozni, hogy mitől lesz a tervezett produktum jobb.

 

3. lépés: FORMATERVEZÉS-TERMÉKFEJLESZTÉS

 

A kutatás során összegyűjtött információk és adatok alapján el lehet kezdeni a formatervezést és a termékfejlesztést, ami során a következő kérdésekre fókuszálunk:

 

  • Mi a termék funkciója?
  • Megbízható termék?
  • Előállítható költséghatékonyan?
  • Gyártási folyamat bonyolult/egyszerű?
  • Milyen költségek várhatók?
  • Milyen profit várható?
  • Tartós vagy egyszer használatos termék?
  • Milyen anyagokat lehet felhasználni a gyártásnál?
  • Hogyan fogjuk csomagolni, szállítani?

 

4. lépés: LÁTVÁNYTERV

 

A termékről a szabadkézi formatervezést követően számítógépes látványtervek készülnek a potenciális ügyfelek informálására és a marketig részleg számára.

 

5. lépés: CAD

 

A 3D  tervező szoftver segítségével megkapjuk a végtermék terveinek a 3D modelljét. Ezek a tervek felhívják a figyelmet az esetleges problémás területekre, lehet foglalkozni az esetleges tervezési hibákkal.

 

6. lépés: 3D nyomtatás

 

Egy 3D-s nyomtató segítségével a  termék prototípusa kerül létrehozásra, ami gyakorlatilag alkalmas a fizikai reprezentációra, a terv tesztelhető és továbbfejleszthető, amennyiben az szükséges.

 

7. lépés: PROTOTÍPUS TESZT

 

A digitális mintadarab tesztelése az a pont, amikor még visszatérhetünk a rajztáblához. Itt a maximális kritikai szemlélet a legfontosabb, hogy a termék biztosan megfelelően működik-e, az elvárt eredményt hozza-e.

 

8. lépés: GYÁRTÁS

 

Amennyiben a mintadarab tökéletes, elkezdődhet a gyártás! A gyártási költségek függnek a termék összetettségétől, az összetételétől, az anyagválasztástól és a gyártási tétel mennyiségétől. Ezeket a tényezőket figyelembe kell venni, hogy a végtermék optimális profitot termeljen.

 

9. lépés: SZERELÉS

 

A termékelőállítás elengedhetetlen része az összeszerelés. Optimális, ha minimális számú részegységből épül fel a termék, így nem csak a gyártási, de a szerelési költségek is csökkenthetők, ráadásul gyorsabb is a folyamat.

 

10. lépés: TESZT

 

A végterméket tesztelni szükséges fókuszcsoportosan, ismerősi körben, családon belül és ismét fontos, hogy kritikus szemmel nézzük a visszajelzéseket és nyitottak legyünk a felhasználói reakciókra. Ez segíti a további termékfejlesztést.

 

11. lépés: TERMÉKFEJLESZTÉS

 

A tesztelést követően, a visszajelzések alapján lesznek területek, amelyeket lehet fejleszteni, minden termékfejlesztő saját hatáskörébe tartozik, hogy ezeket a fejlesztéseket azonnal végrehajtja-e - ha igen, akkor visszaugrunk a négyes pontra és tökéletesítünk.

 

12. lépés: PIACRALÉPÉS

 

A végtermék elkészültét követően a fókusz a termékbevezető kampányon, a marketingen és az értékesítésen van. Ne feledje, minél több az eladás, annál nagyobb gyártási tételeket rendelhet, ami alacsonyabb előállítási költséget és több profitot eredményez!